Meet de waarde van een vrouw niet af aan haar kleding

Een briljante advertentiecampagne van 8 jaar geleden gemaakt voor Terre Des Femmes, een Zwitserse mensenrechtenorganisatie die zich richt op gendergelijkheid en feminisme, herinnert ons eraan dat de waarde van een vrouw nooit mag worden afgemeten aan zoiets als de halslijn van haar blouse of de hoogte van haar hakken.

Voor sommigen geven hakken van een bepaalde hoogte of rokken van een bepaalde lengte aan dat de drager promiscue moet zijn. Deze “meetstokken” laten echter zien hoe absurd deze metingen lijken wanneer ze uit hun context worden gehaald – ongeacht wat je van iemands kleding vindt, de persoon die ze draagt, is nog steeds een persoon en moet als zodanig worden behandeld.

De advertentie is ontworpen door Theresa Wlokka (art director), Frida Regeheim (copywriter) en andere studenten van de Miami Ad School in Hamburg, Duitsland.

DON’T MEASURE A WOMAN’S WORTH BY HER CLOTHES | MEET DE WAARDE VAN EEN VROUW NIET AF AAN HAAR KLEDING

WHORE | HOER
SLUT | SLET
ASKING FOR IT | EROM VRAGEN
CHEEKY | BRUTAAL
TEASE | SARREN
BORE | SAAI
OLD FASHIONED | OUDERWETS
PRUDE | PREUTS

Print Friendly, PDF & Email